torstai 9. tammikuuta 2014

Vettä vettä ja vielä vähän vettä

Viime päivinä on vesi ollut pääosassa niin ulkona, kuin sisälläkin. Sain nimittäin lahjaksi Camelbakin vesipullon. Vesipulloon mahtuu 750ml ja nyt viime päivinä olen ottanut tavoitteeksi, että joisin päivän aikana kolme täyttä pullollista, jolloin näistä yksistään kertyisi reilut 2l vettä päivässä. Sehän on aika lähellä suosituksia, kun ottaa huomioon kaiken muun mitä päivän aikana tulee juotua, esimerkiksi syömisen ohessa. Tutkailin hieman markkinoita ja selvisi, että vesipullo maksaa lähemmäs 20 euroa kaupassa. Itse tuskin sijoittaisin ihan niin paljoa, onhan kyseessä kuitenkin vain vesipullo. Mutta aina tämmöisiä on kiva lahjaksi saada ;)



Näinä muutamana "testipäivänä" olen kyllä huomannut, kuinka vedenjuonti vaikuttaa omaan oloon. Olen aina ollut melkoisen huono juomaan vettä.. Limut ja kahvi/tee kyllä maistuu, mutta se tärkein jää helposti liian vähäiselle. Nyt kun vesipullo on pöydällä näkyvillä, tulee siitä hörpättyä aina keittiössä käydessä, kuinka kätevää! Ja tärkein asia, minkä olen huomannut, on se, että kun juon tarpeeksi vettä, katoaa naposteluhimo tyystin. Ha! Ei tee mieli makeaa eikä tee mieli mennä koluamaan kaappeja siinä toivossa, että sieltä löytyisi jotain ihan pientä.. Nälkä tulee silloin kun sen aikakin on, ei yhtään aiemmin. Ja tämä jos jokin helpottaa oloani, sillä ennen olen saanut aina taistella kyseisen naposteluhalun kanssa, varsinkin illalla. Onko kukaan muu huomannut vastaavanlaista yhteyttä vedenjuonnin ja herkuttelun välillä?




1 kommentti:

  1. Mä taidan aina tankata vettä enemmän vapaapäivinä.. Koska sitten saa juosta vessassa useammin ja töissä se ei ole kovin kätevää :)

    Kotona laitan aina kannuun vettä esille, niin siitä tulee juotua useammin. Kesäisin pidän vesipulloa jääkaapissa, niin se viilentää kivasti..

    Ja kyllähän se mukavasti vatsaa täyttää, ettei tee samalla tavalla mieli napostella ylimääräisiä :)

    VastaaPoista